Projekt - „Kronika sportowa. Jak przywrócić do życia dawne gry i zabawy?”
W dniach 4-5 listopada 2019 r. uczniowie klas VI C, VI A oraz VI F spotkali się z grupą uczniów ze szkoły Podstawowej nr 6 w Świdnicy by wspólnie poznawać zasady gier i zabaw podwórkowych z minionych dekad. Uczniowie współpracowali w ramach projektu „Kronika sportowa. Jak przywrócić do życia dawne gry i zabawy?” będącego częścią ogólnopolskiego programu edukacyjnego „Młodzi w Akcji – Kreatywne Wyzwania”.
Przez ostatnie tygodnie nasi szóstoklasiści szukali inspiracji we wspomnieniach rodziców, dziadków oraz sąsiadów, a na podstawie zebranych informacji stworzyli instrukcje dawnych gier i zabaw. W Lubachowie, gdzie odbyły się wspólne warsztaty, uczniowie mogli nie tylko zaprezentować i poznać zebrany materiał, ale także poczuć się jak ich rodzice czy dziadkowie i zagrać w wybrane gry. Kapsle, guma do skakania, klasy, podchody, kolory, hacele, bilety, ślepe oczko, czarne piwko, głuchy telefon, piekło-niebo… czy znasz zasady tych zabaw? Jeśli nie, zachęcamy do zapoznania się z nimi i wypróbowania w wolnym czasie. Świetna zabawa gwarantowana!
Gry i zabawy podwórkowe pozwalają spędzić miło czas w gronie znajomych, obcować z przyrodą, a także rozwijają i stymulują kreatywność, poprawiają sprawność fizyczną, refleks, równowagę oraz koordynację ruchową. Kto nie wierzy niech zapyta rodziców albo uczestników naszego projektu, którym udało się miło spędzić czas, nawiązać nowe znajomości, ale przede wszystkim zobaczyć, że w dobie smartfonów, konsoli oraz wirtualnych rozrywek warto aktywnie spędzić czas z drugim człowiekiem. Zapraszamy do fotorelacji!!!