Deklaracja Dostępności

Deklaracja dostępności

Szkoła Podstawowa Nr 3 im. Kpt. Stanisława Betleja w Kłodzku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do Biuletynu Informacji Publicznej pod adresem https://sp3.bip.klodzko.pl.

 

Data publikacji strony internetowej: 01.11.2015.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 31.03.2025.

 

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF mogą nie być dostępne cyfrowo w całości ze względu na skanowanie.
  • część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego,
  • część z opublikowanych filmów nie posiada napisów audiodeskrypcji.

Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:

  • wersję kontrastową,
  • możliwość zmiany rozmiaru tekstu,
  • widoczny fokus,
  • wyróżnienie odnośników.

Deklarację sporządzono dnia: 20.03.2020. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki. Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab. Skróty [CTRL] oraz [+] pozwalają na powiększanie zawartości strony, [CTRL] oraz [-] służą do pomniejszania zawartości, skrót [CTRL] oraz [ 0 ] powoduje przywrócenie domyślnego skalowania serwisu.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą odpowiedzialną jest Dominik Sobczyk, adres poczty elektronicznej d.sobczyk@sp3.klodzko.pl, telefon kontaktowy: 74 867 28 39 . Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu.
Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Budynek szkoły A nie jest przystosowany do dostępności dla osób niepełnosprawnych.

Budynek szkoły B jest przystosowany do dostępności dla osób niepełnosprawnych.

 

BUDYNEK A (Duży Budynek)- gdzie znajduje się sekretariat szkolny

W budynku A nie ma urządzeń do przemieszczania osób niepełnosprawnych.

WEJŚCIA DO BUDYNKU A:

- wejście po schodach do drzwi głównych budynku tzw. wejście główne do budynku A
(bezpośrednio na parter, możliwość przemieszczania się korytarzami oraz schodami wewnętrznymi: w górę na pierwsze i drugie piętro oraz w dół do szatni szkolnej). Jest to jedyne wejście do budynku, które jest dostępne dla interesantów, uczniów oraz pracowników szkoły,

- wejście po schodach w dół poniżej wejścia głównego do szkoły do drzwi prowadzących do szatni szkolnej (bezpośrednio do przyziemia, możliwość przemieszczania się korytarzami oraz schodami wewnętrznymi: w górę na parter oraz na pierwsze i drugie piętro), dostępne jedynie dla uczniów oraz pracowników.

- wejście boczne od strony placu szkolnego po schodach
(bezpośrednio na półpiętro łączące parter z przyziemiem, możliwość przemieszczania się korytarzami oraz schodami wewnętrznymi: w dół do szatni szkolnej, w górę na parter oraz piętro pierwsze i drugie),

- wejście od strony krytej pływalni do hali sportowej bez stopni
(bezpośrednio na korytarz, możliwość przemieszczania się korytarzami oraz schodami wewnętrznymi: w dół na parter, następnie w dół do szatni szkolnej lub w górę na pierwsze i drugie piętro).  

- wejście po schodach od parkingu przy krytej pływalni do hali sportowej
(bezpośrednio na korytarz, możliwość przemieszczania się korytarzami oraz schodami wewnętrznymi: w dół na parter, następnie do szatni szkolnej lub w górę na pierwsze i drugie piętro).  

 

BUDYNEK B (Mały Budynek)

W budynku B znajdują się dwa urządzenia do przemieszczania osób niepełnosprawnych:

- platforma przemieszczająca w dół do szatni szkolnej i stołówki szkolnej,

- platforma przemieszczająca od parteru w górę na pierwsze i drugie piętro.

WEJŚCIA DO BUDYNKU B:

- wejście po schodach lub bez stopni (podjazd, który swój początek ma od strony drogi wewnętrznej) do drzwi głównych budynku tzw. wejście główne do budynku B (bezpośrednio na parter, możliwość przemieszczania się korytarzami oraz schodami wewnętrznymi (lub platformami) w górę na pierwsze i drugie piętro oraz w dół do szatni szkolnej i stołówki szkolnej)- jedyne wejście do budynku, które jest dostępne dla interesantów, uczniów oraz pracowników szkoły,

- wejście boczne po schodach od strony drogi wewnętrznej
(bezpośrednio na parter, możliwość przemieszczania się korytarzami oraz schodami wewnętrznymi (lub platformami): w górę na pierwsze i drugie piętro oraz w dół do szatni szkolnej i stołówki szkolnej),

- wejście bez stopni dla pracowników obsługi kuchni
(bezpośrednio do pomieszczeń kuchni szkolnej i stołówki szkolnej, następnie do korytarza w podziemiu, możliwość przemieszczania się korytarzami oraz schodami wewnętrznymi (lub platformami): w górę na parter, następnie na pierwsze i drugie,

- wejście boczne bez stopni zewnętrznych od strony drogi wewnętrznej prowadzącej na parking
(bezpośrednio do podziemia, możliwość przemieszczania się korytarzami oraz schodami wewnętrznymi (lub platformami) w górę na parter, następnie na pierwsze i drugie piętro- jednakże wewnątrz budynku, zaraz po wejściu znajdują dwa wysokie stopnie (w dół).

Script logo